کارکرد پکیج برقی و گازی

کارکرد پکیج برقی و گازی

کارکرد پکیج برقی و گازی

پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تغییرات شگرفی در ساخت سیستم های حرارتی و برودتی شده است و ما در این مقاله به مقایسه کارکرد پکیج برقی و گازی خواهیم پرداخت و از ت غییرات اساسی که در ساختار سیستم های کنونی ایجاد شده می توانیم به سیستم های حرارتی اشاره کنیم که امروزه بسیار تخصصی تر شده اند و ساختار منحصربه فردتری دارند. پ یشتر از این انسان برای اینکه بتواند حرارت مورد نیاز خود را تامین نماید از موتورخانه ها استفاده می کردند. در این مقاله به بررسی و توضیح و مقایسه کارکرد پکیج ها ی گازی و برقی می پردازیم.

 پکیج برقی

از به روزترین سیستم های گرمایشی که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است انواع پکیج می باشد که در طرح ها و مدل های متفاوتی ساخته می شوند و متناسب با محیط می توانید پکیج مناسب خود را انتخاب کنید. استفاده از این سیستم ها به دلیل مصرف بهینه ی انرژی که دارند نسبت به سیستم های دیگر بیشتر است و مصرف کنندگان استقبال بالایی از این سیستم ها می کنند. پکیج ها را در دو مدل زمینی و دیواری تولید می کنند و شما می توانید متناسب با محیط خود پکیج مناسب خود را انتخاب نمایید. از این سیستم ها می توان برای تامین حرارت لازم برای گرم کردن محیط و همچنین آب گرم مصرفی استفاده کرد. از مهم ترین ویژگی های این سیستم ها قابلیت آنها برای گرم کردن محیط و آب در آن واحد می باشد و به این گونه نیستند که در صورت تامین یکی در کار دیگری اختلالی ایجاد شود. پکیج ها علاوه بر زمینی و دیواری بودن از نظر سوخت مصرفی نیز با یکدیگر تفاوت دارند و می توان آنها را به چند گروه از جمله، پکیج های گازی، پکیج های برقی، پکیج های گازوئیلی، پکیج های دوگانه سوز و پکیج های سه گانه سوز مشعل خور تقسیم کرد که هر کدام از این سیستم ها شرایط نصب کاملا متفاوتی دارند و براساس نیاز محیط و در دسترس بودن سوخت در محیط نصب می شوند.

تفاوت کارکرد پکیج برقی و گازی

در این مقاله می خواهیم در مورد عملکرد پکیج های گازی و برقی توضیح مختصری ارائه دهیم و تفاوت آنها را بیان کنیم.

عملکرد پکیج ها ی گازی

وجود سیستم لوله کشی گاز شهری باعث ساخت پکیج هایی شده است که با استفاده سوخت گاز کار می کنند. این سیستم ها به دلیل کار با گاز از قدرت بالایی در تامین حرارت برخوردار می باشند و می توانند با سرعت تمام نیازهای حرارتی مانند گرم کردن شوفاژها، گرم کردن آب مصرفی و دیگر محیط ها را فراهم نمایند. درون این سیستم ها از سنسورهای خاصی استفاده شده که از نشت گاز جلوگیری می کنند و در صورت هرگونه احتمال نشت درون آن با سرعت آنرا تشخیص داده و جریان گاز را قطع می کنند به همین دلیل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار می باشند. زمانی که شیر آب باز می شود سنسور حرارتی آن را تشخیص داده و جرقه زن باعث می شود که مشعل روشن شود و آب با سرعت گرم شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این سیستم ها این است که سیستم زمانی که شما به آب گرم نیاز دارید شروع به کار می کند و این عمل باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی می شود.
کارکرد پکیج برقی و سازوکار آن در مقایشخ با کارکرد پکیج برقی
پکیج های برقی از به روزترین سیستم های گرمایشی هستند که با استفاده از نیروی برق کار می کنند و به جرات می توان بیان کرد که از بهترین نوع پکیج های دیواری به شمار می روند زیرا هیچ گونه آلودگی در محیط ایجاد نمی کنند و صدای بسیار کمی دارند. از این سیستم ها می توان در مکان هایی که وجود سوخت هایی مانند گاز ممکن است باعث بروز خطراتی ناشی از مسمومیت و یا انفجار شود مانند پالایشگاه ها، بدون بروز هیچ مشکلی استفاده کرد. در مورد ساختار این سیستم می توان چنین بیان کرد که متشکل از المنت های حرارتی هستند که با روشن شدن پکیج شروع به گرم شدن می کنند و زمانی که آب از کنار آنها عبور می کند باعث گرم شدن آن می شوند. زمانی که آب را باز می کنید، آب سرد وارد پکیج می شود و با عبور از فلوسوئیچ باعث تحریک آن می شود و دستگاه را روشن می کند و دستگاه با سرعت آب سرد را گرم می کند. درون این سیستم ها مبدل های حرارتی وجود دارد که باعث ایجاد حرارت می شوند. این پکیج ها ممکن است از نظر تعداد مبدل با هم تفاوت داشته باشند برای مثال تک مبدل و یا چند مبدله باشند. مبدل در این سیستم ها باعث گرم شدن همزمان آب مصرفی و شوفاژها می شود.
برای سفارش خرید انواع پکیچ برقی با شماره های زیر در تماس باشید

5/5 - (1503 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *