سازوکار سیستم گرمایش از کف 🔥

سازوکار سیستم گرمایش از کف 🔥

سازوکار سیستم گرمایش از کف 🔥

سیستم گرمایش از کف مربوط به سالیان دور است. زمانی که سوئدی‌ها برای گرم کردن خانه و محل زندگی خود از زغال گداخته زیر کف بهره می‌بردند🔥.  این سیستم بعدها با استفاده از جریان هوای گرم به زیر کف خانه‌های اروپایی از طریق یک بخاری بزرگ در زیرزمین یا موتورخانه پیشرفت شگرفی کرد.

سیستم گرمایش از کف چیست؟

گرمایش از کف نوعی سیستم گرمایش است که از جهت نحوه‌ی گرم کردن فضا نسبت به دیگر روش ها ( رادیاتور، فن کویل، هواساز و … ) متفاوت است این سیستم همانطور که از نامش پیداست دمای گرم را از طریق کف ساختمان به محیط اطراف خود و یا افراد انتقال می‌دهد نحوه‌ی محاسبات، طراحی و اجرای آن تخصصی ست و اجرا صحیح آن نیازمند تجربه‌ی موفق در اجرا این نوع سیستم گرمایشی است.

سیستم گرمایش از کف چگونه کار می‌کند؟

دمای بیرون خانه با تغییر فصول دچار دگرگونی می‌شود. اما دمای زیر زمین به لطف داشتن لایه های مجزا تغییر قابل توجهی نمی کند. اگر بین 1.2 تا 1.6 متر به سمت هسته زمین پیش برویم، مشاهده می کنیم که دما در طی یکسال تغییر محسوسی ندارد. سیستم گرمایش کف، که از سیستم های لوله کشی زمینی استفاده می‌کند، از این دمای تقریبا ثابت زمین کمک گرفته تا به یک منبع انرژی رایگان را برای ما فراهم آورد.

لوله کشی سیستم‌گرمایش از کف چگونه انجام می‌شود؟

 این سیستم گرمایشی از لوله هایی که در کف ساختمان نصب می شوند برای انتقال حرارت و گرما بهره می گیرد. این لوله ها معمولا از پلی اتیلن و پلیمرها به شکل 5 لایه تولید می‌شوند. این امر به افزایش مقاوم و ماندگاری و کیفیت آن ها کمک شایانی می کند. بسته به مساحت و میزان گرمای مورد نیاز، این لوله های به صورت افقی و یا عمودی در زمین کار گذاشته می‌شوند. سپس یک لایه عایق بین کف ساختمان و این لوله ها کشیده می شود تا از هدر و از بین رفتن گرما جلوگیری کند.

مزایای سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف روشی نوینی از گرمایش است که با توجه به مزایای زیادی که در پی داشته است روز به روز در حال گسترده شدن است. از این مزایا می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.

  • این نوع از سیستم گرمایش را می‌توان بهترین روش برای ایجاد گرمایش دانست.
  • عمر مفید و بازده سیستم گرمایش بالا است و انرژی کمی مصرف می‌کند.
  • این نوع از سیستم گرمایش، گرمایش مورد نیاز را در جای مورد نیاز تولید می‌کند.
  • گرمایش در سیستم گرمایش از کف به طور یکنواخت‌تری نسبت به سایر روش‌های گرمایش در فضا صورت می‌گیرد.
  • این سیستم باعث خشک ماندن کف و جلوگیری از تعریق آن در هنگام نفوذ هوای سرد می‌شود.
  • هنگامی که این نوع از سیستم گرمایش در محلی اجرا شود سایر المان‌های دکوارتیو راحت‌تر جای گیری می‌کنند و فضا توسط رادیاتورها یا بخاری اشغال نمی‌شود.
برای سفارش خرید انواع پکیچ برقی با شماره های زیر در تماس باشید

سپاس از امتیاز شما post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *