نکات کلیدی نصب پکیج دیواری برقی

نکات کلیدی نصب پکیج دیواری برقی

نکات کلیدی نصب پکیج دیواری برقی

اگر از خریداران پکیج برقی دیواری هستید، ما در این مقاله نکات کلیدی نصب پکیج دیواری برقی را به طور کامل و ساده آموزش خواهیم داد👨‍🔧. همان طور که می دانید در فصل های سرد سال مخصوصا فصل زمستان تامین گرمایش محیط و آب از نیازهای اولیه افراد بوده است. به گونه ای که از گذشته تاکنون افراد با روش های مختلف سعی در گرم کردن محیط و آب بوده اند، امروزه تجهیزات مختلفی طراحی شده اند که عملیات گرمایشی را به بهترین نحو تامین می کنند. پکیج های برقی از نسل جدید سیستم های گرمایشی هستند که جای سیستم های قدرتمندی نظیر موتورخانه را گرفته اند. چرا که پکیج ها برعکس موتورخانه ابعاد بسیار کوچکی داشته و صدای بسیار کمی دارند.

نکات کلیدی در مورد نصب پکیج دیواری برقی

  • از نکات مهم در مورد پکیج های دیواری، انتخاب نوع دیوار از لحاظ خشک و یا مرطوب بودن آن است. سعی کنید از دیواری جهت نصب پکیج استفاده کنید که کاملاً خشک بوده و مرطوب نیست. چرا که دیوارهای مرطوب خطرات زیادی در بر دارند.
  • بهتر است قبل از نصب پکیج دیواری تمامی لوله کشی های لازم انجام گیرد تا آب گرم و سرد قابل دسترس باشد،. از دیگر مواردی که باید قبل از نصب پکیج آماده گردد رادیاتورها و یا شوفاژها هستند تا عملیات گرمایش بلافاصله بعد از نصب تامین گردد. لوله های کاربردی را قبل از نصب تمیز کنید تا لوله ها عاری از گرد و خاک شوند.
  • از استفاده از یک پکیج دیواری در چندین واحد خودداری کنید، چرا که این کار به ظاهر در هزینه ها صرفه جویی می کند. ولی به مرور مقاومت خود را از دست داده و شما مجبور خواهید شد که برای هر واحد پکیج دیگری تهیه کنید. همچنین استفاده از یک پکیج در چندین واحد راندمان حرارتی را کاهش می دهد.
  • بهتر است از دودکشی استفاده کنید که مجهز به لوله درزگیری شده است، زیرا این لوله ها گازهای ناشی از احتراق را به آسانی به بیرون از محیط منتقل می کنند.
  • اگر قصد نصب پکیج دیواری در داخل کابینت را دارید، بهتر است کابینت مذکور دارای درب کرکره ای  باشد، تا اکسیژن به راحتی به پکیج برسد و عملیات تهویه به خوبی صورت بگیرد.
  • اگر پکیج های دیواری کاربردی از نوع برقی می باشد، بهتر است از فیوز محافظ جان استفاده کنید . هنگام قطع‌یهویی برق و نوسانات‌احتمالی، فیوز سریعاً ورودی برق را قطع کند و آسیبی مصرف‌کننده و دستگاه را تهدید نکند.
  • اگر در مناطقی زندگی می کنید که دارای آب سخت است، از سختی گیر یا تصفیه کننده آب استفاده نمایید. بگونه ای که سختی گیر را می توان در ورودی آبگرم قرار داد تا سختی آب رفع گردد. سختی گیر از استهلاک قطعات و لوله های دستگاه جلوگیری می کند.
محل هایی که نمی توان پکیج دیواری را نصب کرد
  • هرگز نباید دستگاه دودکش دار را در مکان هایی زیر 8 متر مکعب یا فضاهای بسیار کوچک نصب نمود.
  • هرگز نباید دستگاه ها را در محل هایی که در آن گاز های اسیدی موجود می باشد. ( مانند بالای ماشین لباسشویی و غیره) که باعث خوردگی اجزاء داخلی دستگاه شود نصب نمود.
  • هرگز نباید دستگاه ها را در دستشویی، توالت، حمام ، رختکن، زیرزمین و امثال آن نصب نمود.
  • نباید دستگاه‌ها را در مکان‌هایی که احتمال خطر آتش سوزی دارند مانند : انبار کاغذ، تینر، رنگ و… نصب نمود.
  • از دیگر نکات در نصب پکیج دیواری می توان به رعایت فواصل پکیج از دیوار و کف اشاره کرد. بگونه ای که بهتر است فاصله پکیج از کف یک متر باشد، فاصله پکیج از دیوار روبرو را نیز 1 متر در نظر بگیرید. فاصله پکیج از دیوار مجاور بهتر است 15 سانتی متر باشد.
برای سفارش خرید انواع پکیچ برقی با شماره های زیر در تماس باشید

سپاس از امتیاز شما post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *