نکاتی که باید در هنگام نصب پکیج دیواری رعایت کنید

نکاتی که باید در هنگام نصب پکیج دیواری رعایت کنید

نکاتی که باید در هنگام نصب پکیج دیواری رعایت کنید

باید گفت که امروزه پکیج دیواری از جمله تجهیزات گرماساز 🥵 می باشند که امروزه مصرف زیادی داشته و در انواع مدل و ظرفیت های حرارتی موجود می باشند. همان طور که می دانید سیستم های گرمایشی برای دو هدف مورد استفاده قرار می گیرند، اولی برای تولید آب گرم بهداشتی جهت مصرف در آشپزخانه و حمام و هدف دوم استفاده از پکیج دیواری برای تامین گرمایش محل سکونت یا کار می باشد.

پکیج دیواری بهترین جایگزین برای موتورخانه قدیمی

پکیج ها یک جایگزین مناسب برای موتورخانه قدیمی بوده که با اشغال فضای زیاد و سروصدای فراوان، هزینه بالای تعمیرات و نگهداری برای گرمایش استفاده می شده است. پکیج ها در مقایسه با موتورخانه ها، فضای کمتری اشغال می کنند و بازدهی بالایی دارند. در ادامه با نصب پکیج دیواری آشنا می شویم.

انواع پکیج برقی

پکیج ها به دو شکل زمینی و دیواری تولید می شوند. هر یک از این مدل ها بسته به شرایط کاربری دارای مزیت هایی می باشد. پکیج های گازی بدون دود کش بوده و در مناطقی که گاز شهری موجود نبوده کارآیی خوبی دارند. پکیج های گازی می توانند از دو منبع سوخت گاز شهری یا گاز مایع کپسولی استفاده نمایند و که با توجه به دسترسی هر یک از این منابع، مورد تغذیه قرار می گیرند.

پکیج دیواری چیست؟

مدل های دیواری اغلب برای مصارف خانگی وادارات، شرکت های خصوصی، محیط های کاری، کافی شاپ ها و محیط هایی با مصرف آب و گرمایش متوسط  و متراژهای معمولی ساختمان ها مورد کاربرد قرار می گیرند. پکیج های دیواری به صورتی برقی و گازی تولید می شوند.

پکیج برقی زمینی چیست؟

پکیج های زمینی نسبت به پکیج های دیواری در ظرفیت های بزرگتر ساخته شده و اغلب مساحت بزرگ ساختمان ها را تحت گرمایش قرار می دهند. پکیج های زمینی برای واحدهای آپارتمانی و منازل مسکونی و اماکنی با متراژ بالا کاربرد دارند.

سازوکار عملکرد پکیج دیواری

همانطور که اشاره شد پکیج های دیواری جهت گرمایش و تامین آب گرم مورد استفاده دارند. این دستگاه ها تطابق کامل با سیستم های گرمایشی همانند گرمایش از کف، رادیاتور و شوفاژ، فن کویل و یونیت های گرمایشی داشته و از طریق آنها محیط کاربری را گرم می نمایند. این تجهیزات گرم کننده دارای دو نوع عملکرد بوده که در فصول تابستان و زمستان به کار گرفته می شود. در فصول سرد سال وظیفه پکیج متفاوت از وظیفه آن در فصل تابستان می باشد یعنی در تابستان زمانی دستگاه شروع به کار می نماید که نیاز به آب گرم بوده و به شکل اتوماتیک پکیج روشن می شود. عملیات به شکلی است که هنگام باز نمودن شیر آب گرم سنسور فشار، دستور روشن شدن مشعل یا المنت دستگاه را می دهد و هنگام بستن شیر آب گرم، آن را خاموش می نماید. تمامی این اعمال توسط برد الکترونیکی موجود در پکیج کنترل می گردد. در زمستان که علاوه بر تامین آب گرم باید محیط خانه نیز گرم شود عملکرد دستگاه به شکلی است که اولویت با آب گرم بوده و سپس گرمایش انجام می گیرد. سنسور برقی تا زمان اتمام مصرف آب گرم مدار مربوط به رادیاتور را مسدود نگه می دارد و با بسته شدن شیر آب گرم، مدار گرمایش رادیاتور را باز می کند. با توجه به این نوع کارکرد شما همیشه آب گرم در دسترس خواهید داشت.

نکات قابل توجه در مورد محل نصب پکیج دیواری

یکی از محل های نصب پکیج های دیواری در داخل آشپزخانه و بر روی دیوار آن می باشد. قبل از هر نوع اقدامی، ابتدا مقاومت دیوار برای تحمل وزن پکیج باید مد نظر قرار گرفته تست گردد. سپس محل قرار گیری پکیج نباید بالای اجاق گاز یا وسایل دیگر تولید گرما باشد. رعایت فاصله پکیج دیواری از دیوار مقابل آن به اندازه یک متر یا بیشتر در نظر گرفته شود و همچنین فاصله آن از کابینت یا دیوار کناری حداقل 15 سانتی متر باشد. نکته دیگر در موقعیت سنجی پکیج، فاصله آن از زمین یا کف محل استقرار است که بایستی کمتر از 120 سانتی متر نباشد.
  • اگر چنانچه می خواهید پکیج دیواری را داخل کابینت آشپزخانه نصب نمایید در نظرداشته باشید که چنانچه پکیج شما گازی و دودکش دار باشد حتما درب کابینت را به صورت کرکره ای انتخاب نمایید تا جریان هوای لازم برای سوخت پکیج تامین گردد. زیرا پکیج های گازی برای سوزاندن گاز نیازمند اکسیژن هوا می باشند.
  • چناچنه محل نصب پکیج را به هر علتی در تراس یا بالکن خانه در نظر گرفته اید، حتما به این نکته دقت داشته باشید که کلاهک تعدیل دودکش از دریچه دودکش فاصله ای به اندازه حداقل 30 سانتی متر داشته باشد. همچنین فاصله دستگاه پکیج تا دریچه دودکش بیشترین میزان را داشته تا عمل مکش دودکش به بهترین نحو صورت گیرد.
  • از نکات مهم دیگر درهمگام نصب پکیج دیواری ، دقت به تراز بودن محل استقرار دستگاه می باشد. محل نصب پکیج باید کاملا خشک بوده و عاری از نم و رطوبت می باشد.
  • به هنگام نصب نمودن پکیج دیواری در مسیرهای ورود هوا به پکیج حتما فیلتر قراردهید تا از ورود ذرات گرد وغبار به درون محفظه پکیج جلوگیری به عمل آید. این عمل موجب افزایش عمر مفید دستگاه می گردد.
  • در نصب پکیج دیواری در محیط های کاری برای امنیت و جلوگیری از خطرات احتمالی دقت نظر داشته باشید که این دستگاه را نزدیک محل انبار یا ذخیره مواد اشتعال زا  همانند تینر، کاغذ و رنگ و … نصب ننمایید.

نکات کلیدی در نصب پکیج دیواری

به هنگام خرید و تهیه پکیج های دیواری نکاتی وجود دارند که با رعایت و دقت می توان پکیج مناسب برای محیط مورد نظر را انتخاب نمود و همچنین از نظر ایمنی و امنیت کاربرد دستگاه به شکل مهندسی عمل نمود. نکته اساسی در انتخاب دستگاه پکیج دیواری، ظرفیت و توان گرمایشی پکیج می باشد که باید متناسب با متراژ محل استفاده باشد. برای محاسبه ظرفیت دستگاه پکیج دیواری مناسب از یک فرمول ساده می توان استفاده نمود به این صورت که متراژ واحد مسکونی را در عدد 150 کیلوکالری ضرب کرده و ظرفیت دستگاه مورد نیاز بدست می آید. قبل از نصب پکیج دیواری در محل تعیین شده برخی بازرسی ها و کنترل های لازم را انجام دهید برای نمونه دستگاه را از لحاظ گرد و غبار و یا وجود عوامل دیگر تمیزکاری نمایید زیرا ممکن است هنگام کارکرد دستگاه این ذرات وارد سیستم شده و آسیب هایی به پکیج وارد نمایند. دقت داشته باشید که دستگاه از لحاظ برقی دارای امنیت بوده و سیستم های محافظ را داشته باشد. قبل از نصب دستگاه اگر آب مصرفی دارای املاح زیادی باشد حتما در مسیر آب ورودی به پکیج دیواری از رسوب گیرهای پلی فسفات یا مغناطیسی برای ممانعت از رسوب گیری لوله ها و دستگاه استفاده نمایید. انتخاب محل نصب پکیج دیواری از موارد اساسی می باشد که باید با توجه به برخی موارد استاندارد آن را تعیین نمود. اگر چنانچه از پکیج های دیواری گازی استفاده می کنید محل نصب دستگاه حتما باید دارای دودکش باشد. و نکته بعدی باز بودن و قطر مناسب دودکش برای دستگاه گاز سوز است که مورد توجه قرار می گیرد.  
برای سفارش خرید انواع پکیچ برقی با شماره های زیر در تماس باشید

سپاس از امتیاز شما post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *