نحوه عیب یابی پکیج برقی ✔️

نحوه عیب یابی پکیج برقی ✔️

نحوه عیب یابی پکیج برقی

ما در این مقاله از وب سایت فروش انواع پکیج برقی الکتریکال پکیج فولاد قصد داریم نحوه نحوه عیب یابی پکیج برقی ✔️ را به طور جامع آموزش دهیم. در بیشتر منازل از سیستم گرمایشی و سرمایشی پکیج استفاده می‌شود که دارای دو نوع دیواری و زمینی می‌باشد. عیب یابی پکیج‌برقی زمانی انجام می‌شود که پکیج شما با مشکل جدی روبه رو شده است. مشکلات رایجی که برای پکیج به وجود می‌آید گرم نکردن آب، تولید صدای زیاد و … که باید عیب یابی پکیج برای آن‌ها انجام شود.

مزایای نصب پکیج برقی

پکیج برقی دارای مزایایی نسبت به پکیج گازی است. پکیج‌های برقی در ابعاد کوچک‌تر نیز تولید می‌شود، نیازی به دودکش یا لوله‌کشی گاز ندارند، در جاهایی که به گازی شهری دسترسی نیست می‌توان استفاده کرد. به خاطر عدم استفاده از گاز از امنیت بیشتری برخورداند و همچنین اکسیژن و رطوب محل استفاده را از بین نمی‌برند. و همچنین عیب‌یابی و تعمیر آنها نسبت به پکیج‌های گازی آسان‌تر است زیرا دارای مکانیسم خیلی ساده‌تری هستند.

بررسی صداهای خنده‌دار از مخزن

ممکن است صداهای عجیبی از پکیج برقی شنیده شود. در قدم اول  عیب یابی پکیج برقی ✔️ باید در نظر بگیرید که این صدا به خاطر گرم و سرد شدن آب است که باعث منبسط و منقبض شدن مخزن و در نتیجه تولید صدا می‌شود. همچنین، نشان دهنده وارد شدن هوا به داخل لوله‌های آب است. شیرهای آب را برای نشتی و حباب بررسی کنید. ترموستات را طوری تنظیم کنید که مطمئن باشید آب نمی‌جوشد. با شیرها را سقف کنید تا ببینید که صدا قطع می‌شود. اگر نه، با استفاده از لحیم درزها را محکم کنید.

جریان المنت حرارتی را بررسی کنید

اگر آب داخل مخزن سرد است، ممکن است مشکل از ترموستات یا المنت حرارتی باشد. جریان المنت حرارتی را بررسی کنید. اگر جریانی وجود نداشت، مشکل از ترموستات است. اگر جریان بود، پس لازم است که برق ورودی پکیج را کلاً قطع کنید و سیم‌های متصل به المنت را درآورید. از یک اهم‌متر استفاده کرده و مقاومت دو سر المنت را در حالی که داخل مخزن است، اندازه بگیرید. اهم‌متر نباید عددی را نشان دهد (مقاومت خیلی بالا)، اگر مقاومت کمی را نشان داد، یعنی المنت اتصال کوتاه شده‌اند و باید با المنت جدید تعویض گردد.

استشمام بوی عجیب تخم‌مرغ گندیده برای عیب یابی پکیج برقی ✔️

اگر آب یا پکیج بویی شبیه به تخم گندیده می‌دهد، این به خاطر گوگرد است و مشکل مربوط به آب است و نه پکیج برقی. برای رفع این بو، باید سختی‌گیر آب یا تصفیه آب در لوله ی اصلی آب ورودی به ساختمان وصل کنید.

قسمت‌های پایینی را بررسی کنید

اگر مشکلی در رابطه با المنت حرارتی و کنترل‌ها نبود، دوباره سیم‌ها را وصل کرده و قسمت‌های پایین را بررسی کنید. برق پکیج را وصل نموده و تست‌های قبلی را تکرار کنید. اگر در قسمتی ایرادای یافتید، باید آن قسمت را تعویض کنید. معمولا، تعویض ساده و فقط لازم است که قطعه را در آورده و دوباره سیم‌ها را به قطعه‌ی جدید وصل کنید.

بررسی فیوز برق برای عیب یابی پکیج برقی ✔️

اگر اصلاً پکیج برقی روشن نمی‌شود و در نتیجه آب گرم ندارید، اول فیوز مدار و سیم‌های متصل به پکیج را بررسی کنید. دکمه ریست را بررسی کنید. درپوش ترموستات را بردارید و با استفاده از ولت‌متر جریان ورودی را بررسی کنید. اگر اگر جریان وجود داشت، دکمه قرمز ریست را فشار دهید.

بروز زنگ در آب

وقتی آب گرم را باز می‌کنید و می‌بینید که رنگ زنگ زدگی از لوله‌ها خارج می‌شود دو نوع مشکل می‌تواند باشد. اولی جدی است و نیازمند تعویض: لوله‌های داخلی پکیج خراب شده‌اند و زنگ پس می‌دهند. دومین مشکل از خود آب است. باید یک فیلتر تصویه آب در خط اصلی آب ورودی نصب شود تا رنگ‌ها ی غیرعادی گرفته شود. همچنین، باید آب را بررسی کنید و ببینید که چیزی تغییر کرده است.

برای سفارش خرید انواع پکیچ برقی با شماره های زیر در تماس باشید

سپاس از امتیاز شما post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *