طرز کار قطعات پکیج برقی

طرز کار قطعات پکیج برقی

همه چیز درباره طرز کار قطعات پکیج برقی

در این مقاله از وب سایت فروش انواع پکیج برقی الکتریکال پکیج فولاد طرز کار قطعات پکیج برقی را توضیح خواهیم داد.ترمومتر مانومتر

 

شیر هواگیر دستی یا اتو ماتیک ( ایرونت )

این وسیله همچنان که از اسمش پیداست عمل تخلیه هوا را انجام میدهد . یک‌نوع آن دستی‌است که سرویسکار یا مصرف‌کننده با باز و بسته‌کردن آن هوای‌موجود در دستگاه و یا مدار‌گرمایشی را تخلیه‌میکند . در نوع اتوماتیک در داخل شیر هواگیر شناوری وجود دارد که از بالا به یک سوپاپ متصل است. تا موقعی که هوا از داخل شیر رد میشود شناور پایین است.

ولی موقعی که هوا تمام شد و آب داخل شیر نفوذ کرد آب شناور را بالا میبرد. با بالا رفتن شناور سوپاپ راه خروجی را مسدود میکند. 

 

شیر اطمینان

وسیله فوق ارتباط مستقیم با فشار داخلی دستگاه دارد . این وسیله در درجات 3الی 6 بار تولید میگردد . کار آن این ست که نگذارد فشار دستگاه از درجه تعریف شده اش بالاتر برود. در صورت لزوم مسیر را باز کرده و آب دستگاه را تخلیه نماید . در داخل شیر اطمینان یک عدد فنر وجود دارد که یک سر آن یک عدد واشر دوطرفه وجود دارد .

این فنر قدرت فنر میزان درجه شیر را مشخص می کند . هر زمان که فشار آب به ماکسیمم فشار شیر نزدیک شد فنر جمع میشود. در نهایت آب‌را به بیرون هدایت میکند و بعد از تقلیل فشار فنر باز‌شده و مسیر را مسدود میکند .

 

شیر خروسکی ( شیر ربع گرد)

از این‌شیر برای تخلیه‌آب دستگاه و برای پر‌کردن‌آن و در دستگاه‌های‌زمینی برای تخلیه‌هوا ( هواگیری ) استفاده می شود .

پمپ سرکولاتور

این وسیله در تمامی پکیج ها مورد استفاده قرار میگیرد. وقتی نوبت به ظرفیت دستگاه از ظرفیت های مختلف آن میشود بکار می رود . کار ان به گردش در آوردن آب در مسیر مدار شوفاژ و گردش آب در مدار داخلی دستگاه میباشد . ظرفیت پمپ به مقدار آب پمپاژ شده یا همان ( دبی ) و ارتفاع پرتاب آب یا همان ( هد ) بستگی دارد .

ناگفته نماند در زمان های قدیم که در موتورخانه ها پمپ بکار نمیبردند از فرایند جنبش مولکولی بهره میبردند. بدینصورت که در انتهای برگشت یک عدد شیر یک طرفه و در ابتدای رفت دستگاه یک عدد شیر یکطرفه دیگر کار میگذاشتند. وقتی آب دستگاه گرم میشد در اثر انبساط اب گرم شده به مدار وارد میشد.

به همان مقدار آب از برگشت به دستگاه وارد میشد. این جنبش باعث حرکت یکنواخت آب در مدار میگشت. البته این روش معایب زیادی داشت که با به صحنه امدن پمپ این معایب برطرف گشت .

کویل

این وسیله برای تامین آب بهداشتی گرم بکار گرفته میشود، به‌خاطر بهترین رسانا بودن از جنس لوله مسی ساخته میشود . به نحوی که لوله مس را بنا به ظرفیت دستگاه در طول مشخص برش میزنند. سپس آن را در دستگاه نورد لوله به صورت فنری در قطر تعیین شده نورد کرده و به صورت فنر در میاورند.  سپس در داخل دستگاه به شکلی قرار میدهند که همیشه با آب گرم شوفاژ در تماس باشد.

آب بهداشتی داخل کویل گرمای مورد نیاز خود را از گرمای اب مدار تامین کند . البته بعضی از کارخانجات کویل مسی را در ابعاد خیلی کوچکتر نورد میکنند و در محفظه ای گرد قرار میدهند و به عنوان مبدل ثانویه ازان بهره میبرند و عملکرد این نوع کویل همانند مبدل صفحه ای میباشد که باید در دستگاه مدار جداگانه برای سیرکوله داخلی بین دستگاه و مبدل در نظر گرفته شود.

 

مبدل صفحه ای

کارایی وسیله فوق همانند کویل مسی میباشد و وظیفه ان تامین اب گرم بهداشتی است . در مبدل صفحه ای همچنان که از اسمش پیداست از صفحات مسی برای ذخیره و همچنین انتقال حرارت استفاده میشود که به صورت لایه لایه برروی هم قرار میگیرند و اب گرم مدار بسته  به صورت یک در میان در این لایه ها سرکوله میشود و آب گرم بهداشتی در لایه های دیگر صفحات حرکت کرده و در این حالت دمای مورد نیاز خود را از دمای اب مدار بسته تامین میکند . این وسیله در سایز ها و ظرفیتهای مختلف تولید میگردد و هم در تامین اب بهداشتی مصارف خانگی و هم در تامین اب گرم استخرها و جکوزیها و موارد زیاد دیگر کاربرد دارد .

 

ترمومتر مانومتر

وسیله مورد نظر هم به صورت ترکیبی و هم به صورت جداگانه در بازار تاسیسات وجود دارد . این وسیله دارای یک صفحه مدرج میباشد که بالای ان دمای محل نصب سنسور را نشان میدهد و پایین صفحه فشار داخلی مدار بسته را نمایان میکند . برای قسمت ترمومتر یک شاخه سیم ترموکوبل به محل مورد نظر که میخواهیم دمای ان را همیشه داشته باشیم متصل میشود . و برای قسمت مانومتریک شاخه لوله نازک از مانومتر به محل مدار گرمایشی بسته میشود و هوا یا اب و یا هر مایع منبسط شده ای از روزنه این لوله نازک به مانومتر منتقل میشود و فشار سیستم به نمایش در میاید .

 

ترموستات

در پکیج های مختلف از انواع ترموستات ها استفاده میشود ولی به حالت کلی از دو نوع ترموستات میتوان بهره برد .

ترموستات های آنالوگ

این نوع ترموستات از صفر تا نود درجه مدرج شده اند . تایم اختلاف دمای قطع و وصل آن شیش الی ده درجه بصورت عملی میباشد . یعنی زمانی که روی شصت درجه تنظیم میکنیم با رسیدن دمای محیط سنسور به شصت ترموستات جریان برق را قطع میکند و با کاهش دما و رسیدن دما به 54 الی50 درجه دوباره جریان را وصل میکند و بالا بودن اختلاف دمای قطع و وصل بارزترین عیب این نوع ترموستات میباشد و ایراد دیگری که به این ترموستات وارد است خال زدن پلاتینهای ان میباشد که در اثر قطع ووصل جریان برق بوجود میاید .

ترموستات های دیجیتالی

این ترموستاتها که هم اکنون کاربردهای زیادی دارند مزایا و معایب زیر را دارند .

  • تمام جزییاتی را که برای بهتر عمل کردن دستگاه لازم است میتوان در ان برنامه ریزی و ذخیره کرد .
  • اخیلاف دمای قطع و وصل را میتوان کاهش داد که این مورد برای حالت تابستانه دستگاه ضروریست .
  • دقت بیشتری نسبت به نوع انالوگ دارند .
  • شکل ظاهری ان نسبت به انالوگ زیباتر است .
  • بارزترین ایراد این ترموستاتها اینست که در مقابل نوسانات برق اسیب پذیرتر میباشند.

فن

برای تخلیه بهتر مونواکسید کربن حاصل از احتراق بیشتر دستگاههای پکیج دیواری به این سیستم مجهز میباشند البته از لهاظ ایمنی و استاندارد داشتن فن برای پکیجهای گازی دیواری الزامیست .

 پرشر سویچ

عمل کرد این وسیله در پکیج های گازی فن داربدینصورت میباشد که اگر فن دستگاه بنا به دلایلی کار نکند برق شیر گاز را قطع میکند . طرز کار ان اینچنین ایت که در محل خروجی فن مکنده ای وجود دارد که هوا هنگام دمش از فن مقداری وارد ان میشود و توسط شلنک به پرشر سویچ منتقل میشود و دراین هنگام کلید داخلی پرشر عمل کرده و برق شیر گاز را متصل میکند .

 شیر سه راهه

این وسیله هم به صورت هیدرولیکی و هم به صورت برقی تولید میشود . وظیفه‌ای که به‌عهده دارد اینست که هنگام باز کردن شیر آب گرم بهداشتی مسیر مدار بسته شوفاژ را مسدود کند. سپس  مسیر مدار‌بسته‌داخلی دستگاه‌را باز نماید و در این‌مسیر آب گرم اولیه بین مبدل اولیه و مبدل ثانویه سیرکوله میشود. به اینصورت مبدل ثانویه گرم شده و اب گرم بهداشتی به ما میدهد .

 شیر گاز برقی .

این وسیله توسط جریان برقی که از پرشر سویچ به ان میرسد به کار میفتد و جریان گاز را به برنر میرساند.                                                                                                                                                    

گروه صنعتی الکتریکال پکیج 

کارشناسان گروه صنعتی الکتریکال پکیج فولاد هـمه روزه اقدام به فروش فروش پکیج برقی به سراسر کشور می کند. این گروه صنعتی با مـحاسبات دقیق و تـجربیات ارزنده در زمینه راه اندازی سیستم های گرمایش انواع گلخانه ها، مناسب ترین ظرفیت ممکن را به شما خریداران گرامی انواع پکیج برقی زمینی  پیشنهاد می دهد.

برای سفارش خرید انواع پکیچ برقی با شماره های زیر در تماس باشید

سپاس از امتیاز شما post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *